سایت خبری و آموزشی هایمن

ساخت وبلاگ

کمال گرایی اغلب به عنوان نیاز به کامل بودن یا به نظر رسیدن کامل یا حتی باور به این که رسیدن به کمال ممکن است تعریف می شود. معمولا به عنوان یک ویژگی مثبت به جای یک نقص در نظر گرفته می شود. افراد ممکن است از اصطلاح «کمال ‌گرایی سالم» برای توصیف یا توجیه رفتار کمال ‌گرایانه استفاده کنند.

کمال گرایی به معنای تلاش برای بهترین بودن نیست. کمال به معنای موفقیت و رشد سالم نیست.

برنه براون، نویسنده و استاد محقق در کالج تحصیلات تکمیلی مددکاری اجتماعی دانشگاه هیوستون، بین کمال گرایی و رفتار سالم تمایز قائل می شود.

او توضیح می دهد که کمال گرایی توسط بسیاری از مردم به عنوان سپری برای محافظت در برابر درد سرزنش، قضاوت یا شرم استفاده می شود.

نشانه های کمال گرایی

نشانه هایی که نشان می دهد ممکن است یک کمال گرا باشید. اکثر مردم هر از گاهی یا در زمینه های خاصی از زندگی به کمال گرایی می پردازند. افرادی که تقریبا تمام وقت کمال گرا هستند ممکن است احساس کنند که دائما به کمال نیاز دارند. آنها همچنین ممکن است:

 

  • محصول نهایی را به عنوان مهم ترین بخش هر تعهدی ببینید. در نتیجه، ممکن است تمرکز کم تری روی فرآیند یادگیری یا تکمیل یک کار در حد توان خود داشته باشند.
  • تا زمانی که نتیجه مطابق با استاندارد های آن ها کامل نشود، کار را تمام شده نمی بینند.
  • به تعویق انداختن. افراد دارای کمال گرایی ممکن است نخواهند کاری را شروع کنند تا زمانی که بدانند می توانند آن را به خوبی انجام دهند.
  • زمان زیادی را برای انجام کاری که معمولا انجام آن توسط دیگران طول نمی کشد، اختصاص دهند.

 

نمونه هایی از رفتار کمال گرا ها

بیشتر مردم می خواهند به موفقیت برسند، اما تلاش سخت برای رسیدن به اهداف همیشه نشان دهنده رفتار کمال گرا نیست. افرادی که کمال گرا هستند معمولا معتقدند که هر کاری که انجام می دهند ارزش ندارد مگر این که کامل باشد.

به جای این که به پیشرفت، یادگیری یا سخت کوشی خود افتخار کنند، ممکن است دائما کار خود را با کار دیگران مقایسه کنند یا روی دستیابی به خروجی بی عیب و نقص تمرکز کنند.

حتی زمانی که افراد دارای ویژگی های کمال گرا به نتایج دلخواه خود می رسند، ممکن است همچنان ناراضی باشند. آن ها ممکن است احساس کنند که اگر واقعا کامل بودند، مجبور نبودند برای رسیدن به اهدافشان اینقدر سخت تلاش کنند.

 

چند نمونه از رفتار های کمال گرایی عبارتند از:

  • صرف ۳۰ دقیقه برای نوشتن و بازنویسی یک ایمیل دو جمله ای.
  • اعتقاد به این که از دست دادن دو نکته در یک آزمون، نشانه شکست است.
  • مشکل شاد بودن برای دیگرانی که موفق هستند.
  • خود را با معیار ها و دستاورد های دیگران مقایسه می کنند.
  • رد شدن از کلاس یا اجتناب از انجام کار های طاقت فرسا زیرا تلاش بیهوده است مگر این که بتوان به کمال رسید.
  • تمرکز بر محصول نهایی به جای فرآیند یادگیری.
  • اجتناب از انجام یک بازی یا انجام یک فعالیت جدید با دوستان به دلیل ترس از این که کم تر از حد عالی نشان داده شوند.

انواع کمال گرایی

انواع کمال گرایی

تصور کنید که چند نوع متمایز از کمال گرایی وجود داشته باشد. در حالی که این گونه ها رفتار های مشابهی دارند، انگیزه ها و نتایج آن ها اغلب متفاوت است.

 

کمال گرایی استاندارد های شخصی

شخصی که این نوع کمال گرایی را انجام می دهد ممکن است به مجموعه ای از استاندارد ها پایبند باشد که به آن ها انگیزه می دهد.

ممکن است دیگران همچنان این استاندارد ها را بالا بدانند، اما برای شخصی که آن ها را تعیین می کند انگیزه می دهند. تصور کنید که این نوع کمال گرایی سالم است، زیرا منجر به استرس بیش از حد یا فرسودگی نمی شود.

افراد دارای کمال گرایی استاندارد های شخصی ممکن است کم تر از عادت های مضر برای مقابله با استرس ناشی از کمال گرایی استفاده کنند. این نوع کمال گرایی فرد تنها در صورتی است که اهدافش باعث شود که او احساس انرژی کند و تحت تأثیر قرار نگیرد یا فلج نشود.

 

کمال گرایی خودانتقادی

این نوع از کمال گرایان بیشتر مستعد ترسیدن از اهدافی هستند که برای خود تعیین می کنند تا این که احساس انگیزه کنند. آن ها ممکن است اغلب احساس نا امیدی کنند یا این که اهداف آن ها هرگز به واقعیت تبدیل نخواهد شد. تحقیقات نشان می دهد که کمال گرایی خودانتقادی بیشتر به احساسات منفی مانند پریشانی، اجتناب، اضطراب و محکومیت خود منجر می شود.

 

کمال گرایی تجویز شده از نظر اجتماعی

در یک مطالعه که از دانشگاه یورک در سال ۲۰۱۴ بیان شد، این نوع کمال گرایی تقاضا برای برتری را توصیف می کند که اغلب برای افرادی که مشاغلی که به دقت بسیار بالایی نیاز دارند، مانند وکلا، متخصصان پزشکی و معماران، اعمال می شود. افراد در این حرفه ها افکار نا امید کننده، استرس و خطر بیشتری برای خودآزاری و خودکشی را تجربه می کنند.

کمال گرایی تجویز شده از نظر اجتماعی در مورد افرادی که از استاندارد های فرهنگی یا اجتماعی بالایی برخوردار هستند و برای رسیدن به این اهداف غیرواقعی تلاش می کنند نیز صدق می کند.

به عنوان مثال، دانش آموزان ممکن است توسط والدین خود با استاندارد های تحصیلی بالا نگه داشته شوند. نوجوانان و بزرگسالانی که برای به دست آوردن نوع بدنی که از نظر جامعه «ایده ‌آل» است احساس فشار می‌ کنند، ممکن است در نتیجه ویژگی‌ هایی از کمال‌ گرایی تجویز شده اجتماعی ایجاد کنند.

منبع: https://alirezaniknam.com/what-is-perfectionism/

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 128 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 15:45

همانطور که میدانید جزیره کیش یکی از بیشترین گردشگران را سالانه به سمت خود جذب میکند. این جزیره به توریستی بودن از تفریحات زیادی برخوردار است. یکی از این تفریحات میتوند رستوران گردی در این جزیره باشد. جزیره کیش دارای رستوران و کافه های زیادی است که شما  میتوانید با قصد و سلیقه های متفاوتی به آنها مراجعه کنید. شما اگر بخواهید یک صبح پر انرژی را در این ساحل شروع کنید نیازمند یک صبحانه خوب و ساحل هستد . رستوران های زیادی در جزیره کیش صبحانه نیز سرو می کنند. امروز با ما در کیش بریم همراه باشید تا شما را با بهترین جاهایی که می توانید در آن صبحانه میل کنید معرفی کنیم.

صرف صبحانه در رستوران شاندیز آبشار کیش

بصورت کلی رستوران آبشار کیش یکی ار بهترین رستوران های جزیره کیش به حساب می اید در این رستوران صبحانه و تمام وعده ها بصورت سلف سرویس و بوفه سرو می شود. شما میتوانید در فضای زیبای این رستوران یک صبحانه با کیفیت را تجربه کنید.

آدرس رستوران آبشار شاندیز کیش: پارک آبشار، نبش مجسمه پنگوئن

صرف صبحانه در فودکورت دامون کیش

اگر علاقه دارید صبحانه های خود را در یک مکان مدرن وشیک میل کنید. فود کورت دامون برای شما یک انتخاب مناسب میباشد. این فودکورت شامل چندین رستوران است ک در ضبحانه و همه وعده ها غذا سور میکننند. البته امکان دارد در روزهای تعطیل کمی شلوغ باشد ولی میتوانید تجریه بک صبحانه با کیفیت را داشته باشید

آدرس فود کورت دامون کیش: خیابان وصال، مرکز خرید دامون

صرف صبحانه در هتل‌ها بدون اقامت در آنها

شما میتوانید در یک هتل ساکن نباشید ولی با پرداخت هزینه ای از بوفه و رستوران از هتل برای صبحانه استفاده کنید. در اینجا یک تعداد از هتل هایی که در ان میشد تجربه یک صبحانه خوب را داشته باشید. هتل هایی مانند هتل مارینا پارک و هتل داریوش و هتل ترنج میتوانند گزینه های مناسبی برای این کار باشند. البت توجه داشته باشید گاهی اوقات به دلیل شلوغی خود هتل انها از سرویس دهی به خارج از هتلمذور باشند. شما میتوانید با تماس به هتل ها ار سرویس دهی آنها اطمینان حاصل کنید. البته از  هتل های دیگر که میشود به وعده صبحانه آنها اشاره کرد عبارتند از: ارم  و شایگان و و هتل شایان و هتل پارمیس این هتل ها وعده های صبحانه رو بصورت سلف سرویس و بوفه سرویس میدهند البته بدیهی است که هر چقدر هتل مورد نظر پرستاره باشد کیفیت وعده ای مه در آن میل می کنید هم بهتر است وگرن هتل های زیادی در سطح جزیره کیش هستند که به آنها می توانید برای صبحانه اقدام کنید ولی قطعا تجربه به اندازه کافی دلپذیری نخواهد بود

صرف صبحانه در هتل داریوش کیش

اگر شما به جزیره کیش قبلا  سفر کرده باشید یا تحقیق کرده باشید قطعا نام هتل داریوش کیش به گوشتان خورده است. این هتل یکی از پرطرفدار ترین و بهترین هتل ها ی این جزیره می باشد که سالهاست بالاترین خدمات را به مشتریان خود اعطا میکند. این هتل در همه زمینه ها دارای رتبه خوبی از نظر مسافران خود می باشد که سلف صبحانه ان خارج از این داستان نیست. این هتل یکی از پرطرفدار ترین و باکیفیت ترین سلف های صبحانه جزیره کیش  را دارد که مسافران از تمام جزیره برای صرف صبحانه به سمت آن می آیند

صرف صبحانه در هتل مارینا پارک کیش

صبحانه-کیش

اگر دوست دارید یکی از متنوع ترین بوفه های صبحانه را تجربه کنید ما به شما بوفه رستوران هتل مارینا پارک کیش را به شما پیشنهاد میکنیم. بوفه صبحانه این هتل دارای ۶۰ مدل غذای ایرانی سنتی و بین المللی میباشد که میتوانید به همراه ۱۸ مدل نوشیدنی مختلف میل کنید. برای استفاده از سلف صبحانه ی این هتل باید از ساعت هفت و نیم صب تا ۱۰ صبح به طبقه دوم هتل مارینای کیش یعنی رستوران مراجعه کنید. شایان به ذکر است که منوی غذایی این هتل در همه روزها و یکسان نیست و دچار تغییراتی میشود و این امر باعث میشود وعده صبحانه هر روز برای ساکنین این هتل متنوع و جذاب بشود ولی شما اگر از بیرون برای صبحانه به این هتل مراجعه میکنید بهتر است که از قبل تماس بگیرید و دوباره منوی آن روز اطلاعات کسب کنید.

منبع: https://kishberim.ir/2022/09/03/where-should-we-have-breakfast/

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 17 مهر 1401 ساعت: 17:42

موتور های توربو شارژ بهترین گزینه برای شرکت های خودرو سازی است می خواهد خودرو هایشان توانایی و قدرت موتور بالا داشته و در کنار آن مصرف سوخت و آلایندگی کم تری داشته باشند. این موتور ها در چند سال اخیر رشد و گسترش چشمگیری بین خودروسازان داشته اند به طوری که شنیده ها حاکی از آن است که خودرو سازان می خواهند استفاده از موتور های تنفس طبیعی را کنار بگذارند و از موتور های توربو شارژ استفاده کنند.
در این مقاله می خواهیم به بررسی شاسی بلند های کم مصرف موجود در بازار ایران بپردازیم.

1.   میتسوبیشی اولتندر PHEV

اولتندر یکی از بهترین ماشین های تولید شده توسط شرکت ژاپنی میتسوبیشی است این خودرو  در سال ۲۰۰۱ به بازار جهانی معرفی شد و بعد ها نسخه ی هیبرید آن که مجهز به یک موتور بنزینی و دو موتور هیبریدی بود در نمایشگاه پاریس و در سال ۲۰۱۲ به بازار جهانی عرضه شد و در سال ۲۰۱۵ فیس لیفتی روی این خودرو انجام گرفت و بعد از آن ۳ سال متوالی به عنوان پر فروش ترین خودروی هیبردی سال اروپا انتخاب شد. این خودرو در مجموع توانایی تولید ۲۰۳ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متر تولید می کند و این قدرت توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به همه ی چرخ ها انتقال می یابد

میتسوبیشی اولتندر به طور ترکیبی ۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کند. چنین مصرف سوخت کمی باعث شده این خودرو در صدر لیست کم مصرف ترین خودرو های  شاسی بلند ایران قرار بگیرد.

میتسوبیشی اولتندر PHEV

2.   جک S3

با این که اعتماد به برند های نو ظهر چینی مانند جک بسیار سخت اما اگر به دنبال یک خودروی شاسی بلند کم مصرف و ارزان قیمت هستید جک S3 بهترین انتخاب برای شماست. این خودروی چینی در سال 1396 توسط کرمان موتور به بازار داخلی عرضه شد. این خودرو از همان ابتدای ورود توانست با قیمت مناسب، امکانات رفاهی مناسب و مصرف سوخت کم نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب کند.

این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر با حجم موتور 1600 سی سی است که قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و گشتاور 155 نیوتون متر است همچنین این خودرو مجهز به گیربکس CVT است که نباید شتاب زیادی از این خودرو انتظار داشته باشیم در کل این خودرو به صورت ترکیبی هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر بنزین مصرف می کند.

۳.   هیوندای توسان

توسان یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین خودرو های شرکت خودروسازی کره ای است که با موتور های مختلفی به بازار جهانی معرفی شده اند. ولی موتوری که باعث شده هیوندای توسان در لیست کم مصرف ترین خودرو های  شاسی بلند قرار بگیرد موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ این خودرو بود این موتور در داخل شهر ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند و این مصرف سوخت در جاده ها یه ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.

4.   نیسان X-Trail

این خودرو مجهز به یک موتور ۴ سیلندر با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی است که به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است این خودرو نیز در لیست کم مصرف ترین شاسی بلند های ایران و جهان دارد که مصرف این خودرو داخل شهر به ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد اما در جاده های برون شهری مصرف سوخت این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

5.   تویوتا CHR

تویوتا سی اچ آر یکی از کم مصرف ترین خودرو های بازار ایران است شرکت تویوتا که الان به بزرگترین خودرو ساز جهان تبدیل شده است  در سال 2014 کم مصرف ترین خودروی خود را در شهر پاریس به نام تویوتا CHR رونمایی کرد. این خودرو در سال 1397 توسط شرکت ایرتویا در دو نسخه ی TURBO  و HV   وارد بازار ایران شد. نمونه TURBO آن با قابلیت AWD مجهز به یک پیشرانه 1.2 لیتری توربو شارژ است  و نمونه ی hv آن مجهز به یک پیشرانه ی هیبریدی است.

منبع: 

https://www.dodeff.com/the-most-fuel-efficient-chassis-in-iran/

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 107 تاريخ : شنبه 16 مهر 1401 ساعت: 17:11

روانکاوی به این معنی است که همه افراد دارای احساسات و عواطف خود همچون  افکار ، احساسات ، خواسته ها و خاطرات نا خودآگاه هستند. معمولا درمان هایی که در این زمینه انجام میشود برای جدا شدن از احساسات . تجربیات بد و سرکوب شده است. در ادامه این مقاله همراه علیرضا نیکنام باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم

تعریف روانکاوی

روانکاوی به عنوان مجموعه ای از تئوری های روانشناختی و روش های درمانی تعریف می شود

از جذاب ترین شیوه های درمانی میتوان به روانکاوی اشاره کرد که بسیاری از مردم جهان برای درمان مشکلات روانشناختی دست به دامن روانکاوی میشوند. به صورت تخصصی روانکاوی یکی از شاخه های روانشناسی است که به بررسی رفتار های روانی انسان میپردازد و بیشتر تمرکز در تحقیق و بررسی روی ضمیر ناخودآگاه انسان است.

روانکاو کیست؟

به روانشناسی که از شیوه ها و روش های روانکاوی برای درمان اختلالات استفاده کند روانکاو نامیده میشود. گذراندن دوره های روانکاوی علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی از ضروریات یک روانکاو است.

که اگر مدرک کارشناسی را کنار بگذاریم، گذراندن دوره روانکاوی در داشنگاه های معتبر دنیا و گرفتن مدرک حدود ۴ سال  طول میکشد.

کار روانکاو چیست؟

اکثر افراد فکر میکنند کار روانکاو فقط گوش دادن به صحبت های مردم است که این باور آنچنان صحیح نیست. وقتی فردی برای روانکاوی مراجعه میکند روانکاو اول به صحبت های او گوش میدهد به طور کامل و در قدم بعدی با ورود به ضمیر ناخودآگاه او شروع به درمان میکند.

منبع: https://alirezaniknam.com/what-is-psychoanalysis/

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 88 تاريخ : شنبه 9 مهر 1401 ساعت: 13:16

شاید از خودتان سوال کنید چگونه می شود فقط با بازی کردن آن هم بازی های فکری حافظه تقویت شود؟ جواب این سوال بسیار ساده است شما زمانی که قصد دارید یک کاری را انجام دهید و بسیار مهم است که در آخر به نفع شماست، از حداکثر توان خودتان استفاده می کنید تا کار را به بهترین صورت و کامل انجام دهید.

در بازی های فکری هم این قاعده مستثنی نیست، بیشتر قوانین و شرایط بازی بر روی برد و باخت است و شما باید با فکر کردن و استفاده از استراتژی های مختلف خودتان یا تیم را در این تورنمنت به پیروزی برسانید. همین مسئله سبب می شود که شما بدون اینکه متوجه شوید از حافظه و ذهن خودتان کار بکشید که نتیجه آن می شود که حافظه بلند مدت و کوتاه مدن شما به شدت پویا و فعال باشد. در ادامه برخی از این بازی های فکری که برای تقویت حافظه مناسب است را برای شما معرفی می کنیم. 

بازی معمایی هانوی

بازی برج هانوی

بازی فکری هانوی یکی از بازی های مناسب برای تقویت حافظه است که از الگوریتم خاصی پیروی می کند. این بازی از جمله بازی های فکری قدیمی است که به دلیل شیوه بازی و چالشی آن امروزه نیز در بسیاری از تست های هوش و همچنین سرگرمی ها مورد استفاده قرار می گیرد. شیوه بازی برج هانوی نیز در نگاه اول شاید ساده به نظر برسد ولی بدین صورت است که از سه میله تشکیل شده و در میله میانی حلقه هایی از بزرگ به کوچک قرار داده شده اند و بازیکن باید سعی کند تا حلقه ها را از میله وسط به سایر میله ولی با همان ترتیب انتقال دهد. 

مکعب معمایی روبیک

مکعب روبیک

شاید به جرات بتوان گفت که مکعب روبیک یکی از بهترین و چالشی ترین بازی فکری است که تا بدین روز به دست بشر ساخته شده است. روبیک یک مکعب مربع است که از 6 رنگ مختلف تشکیل شده و مهره های هر وجه مکعب قادر به حرکت به وجه های دیگر هستند. چالش این بازی بدین صورت است که شما باید با استفاده حرکت دادن این بخش های کوچک مکعب رنگ ها را در هر وجه به صورت یکنواخت قرار دهید. 

برد گیم فکری فکر برتر

بازی فکری فکر برتر

یکی دیگر از بازی های فکری که به شدت مغز و حافظه شما را به چالش می کشد، بازی فکری فکر برتر است که هم بازی فکری محسوب می شود و هم یک برد گیم بسیار هیجان انگیز و چالشی. شرایط بازی هم بدین گونه است که بازی از یک تخته مستطیلی شکل با محل هایی برای قرار دادن مهره تشکیل شده است. یک طرف بازی را بازیکن از مهره هایی با رنگ های مختلف انتخاب می کند و به دلخواه می چیند ولی بازیکن رو به رو از این چینش خبر ندارد و باید با استفاده از مهره های رنگی دیگر این ترتیب و چینش را حدس بزند. در آخر هر بازیکنی که توانست زودتر ترتیب و رنگ مهره های حریف را حدس بزند، برنده بازی است. 

منبع: https://bazitahrir.com/brain-games-to-improve-memory

سایت خبری و آموزشی هایمن...
ما را در سایت سایت خبری و آموزشی هایمن دنبال می کنید

برچسب : بازی فکری,بازی فکری جدید بزرگسالان,بازی فکری رایگان,بازی فکری جدید,بازی فکری دخترانه,بازی فکری بزرگسالان,بازی فکری کودکان,بازی فکری جدید بزرگسالان برای گوشی,بازی فکری در خانه برای بزرگسالان,بازی فکری اندروید,بازی فکری انلاین,بازی فکری اونو,بازی فکری استوژیت,بازی فکری اسپلندور,بازی فکری ایفون,بازی فکری ایرانی,بازی فکری اتللو,بازی فکری اسباب بازی,بازی فکری اسم فامیل,بازی فکری آنلاین,بازی فکری آمیرزا,بازی فکری آقا بزرگ,بازی فکری آنلاین بزرگسالان,بازی فکری آزول,بازی فکری آنلاین دونفره,بازی فکری آرینا,بازی فکری آبینوس,بازی فکری آفتابه,بازی فکری آهنربایی,بازی فکری بزرگسال,بازی فکری به انگلیسی,بازی فکری برای کامپیوتر,بازی فکری بوم بال,بازی فکری برای 10 سال دیجی کالا,بازی فکری برای ایفون,بازی فکری بازی حدس کلمات بازی جدول حاجی بادوم,بازی فکری برای کودکان 9 ساله,بازی فکری با کاغذ,بازی فکری پایاپای, نویسنده : ثنا sanaelhamiiiiii بازدید : 94 تاريخ : شنبه 9 مهر 1401 ساعت: 12:31